اورست مسدود شد !!!!! - اوج
سفارش تبلیغ
"برای رسیدن به اوج نخست باید عمق را کند و کاو کرد"
  • هم طناب ( شنبه 87/1/10 :: ساعت 3:10 عصر)

    اورست مسدود شد !

    با درخواست چین، مسوولان کشور نپال محور اصلی صعود به قله‌ی اورست را برای حمل مشعل المپیک مسدود می‌کنند.

     کشور نپال با درخواست مسوولان کشور چین به مدت ده روز محور شمالی صعود به قله‌ی اورست را می‌بندند، تا مشعل بازی‌های المپیک پکن در طی مسیر خود این بار بر فراز بلندترین نقطه‌ی جهان قرار گیرد. "پریتوی سویا گورونگ" وزیر توریسم کشور نپال اعلام کرد: «از اعزام تیم‌هایی که می‌خواهند طی روزهای اول تا دهم ماه می به قله‌ی اورست صعود کنند، جلوگیری می‌کنیم.»

    این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که تعدادی از معترضان و جدایی‌طلبان تبتی طی هفته‌ی گذشته اعتراض خود را نسبت به گذشتن مشعل بازی‌های المپیک پکن از منطقه‌ی تبت اعلام کرده بودند. با این حال مشعل بازی‌های المپیک پکن در دهه‌ی اول ماه می با همکاری مسوولان کشور نپال به فراز بام دنیا خواهد رفت. در این راستا کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم نسبت به اتفاق‌های بوجود آمده در تبت اظهار نگرانی کرده است. کمیته‌ی بین‌المللی المپیک نگران این موضوع است که در اثر ادامه‌ی اعتراض‌های تبتی‌ها و اتفاق‌های صورت گرفته در این بخش از خاک چین، موضوع بایکوت بازی‌های المپیک جدی‌تر گرفته شود. این بازی‌ها آخرین بار در سال 1980 و در شهر مسکو از سوی برخی کشورهای جهان تحریم شد.

    در این ارتباط یکی از سخنگوهای کمیته بین‌المللی المپیک هم به روزنامه‌ی دیلی تلگراف گفت: «روشن است که ما نسبت به اتفاق‌های صورت گرفته در تبت بسیار نگران هستیم. وظیفه‌ی ما این است که بازی‌های المپیک را به خوبی سازمان‌دهی کنیم. زمانی که چیزی بخواهد این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد، ما باید واکنش نشان دهیم

    ایسنا : منبع





    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    استفاده بهتر از زمان در سوئد
    کمی خنده
    مرا کسی نزاد.خدا زاد!
    سالگرد زنده یاد حسین قلی خانی
    نجوم
    بهار...
    دوست داریم !!!!
    من می تونم !!!!!
    [عناوین آرشیوشده]