فرود اسکاتلندی - اوج
سفارش تبلیغ
"برای رسیدن به اوج نخست باید عمق را کند و کاو کرد"
  • هم طناب ( پنج شنبه 87/3/2 :: ساعت 11:57 صبح)

    فرود اسکاتلندی

    وجود یک حلقه طناب 20 متری 9 یا 7 م م در کوله پشتی و در حین اجرای برنامه های کوهنوردی هیچگاه خالی از فایده نیست . ممکن است در حین صعود شما به معابری بربخورید که احتیاج به صعود با حمایت و یا فرود داشته باشد. روش های گوناگونی برای فرود بدون ابزار و تنها با یک رشته طناب وجود دارد که در ایران روش مرسوم به S بیشتر شناخته شده است . روش S در عین کارآیی روش چندان راحتی نیست .
    یکی از روش هایی که امروزه در کوهنوردی اروپا کاربرد زیادی دارد روش موسوم به اسکاتلندی است.در این روش که بر روی طناب دولا انجام می شود از فشار و سوختگی احتمالی روش S خبری نیست .
    روال کار به این صورت است :
    ابتدا رو به کارگاه می ایستیم .دو طناب را با دو دست به پشت بدن برده از روی هم عبور داده مجددا رو به جلو آورده هر دو رشته را از زیر پای راست ( یا چپ ) عبور می دهیم .و با دست ترمز آن را نگاه می داریم .
    این روش برای فرود در شیب هایی تا 75 درجه بسیار مفید و کارا است و بخصوص بر روی مسیرهای برفی و یخی کاربرد زیادی دارد. فایده دیگر این روش نست به روس S امکان فرود با کوله پشتی است .هنگام فرود پاها را به اندازه عرض شانه باز می کنیم و بصورت قدم زدن رو به عقب فرو می رویم .





    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    استفاده بهتر از زمان در سوئد
    کمی خنده
    مرا کسی نزاد.خدا زاد!
    سالگرد زنده یاد حسین قلی خانی
    نجوم
    بهار...
    دوست داریم !!!!
    من می تونم !!!!!
    [عناوین آرشیوشده]